Polityka prywatności

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy dokument („Polityka”) określa stosowane przez spółkę: SLS Seredyński Bryl-Weiss Kancelaria Radców Prawnych spółka partnerska („Kancelaria”) zasady poszanowania prywatności oraz przetwarzania danych osobowych potencjalnych klientów, klientów, kontrahentów Kancelarii, osób przez nich upoważnionych oraz osób wskazanych przez nich do kontaktu, jak również innych osób kontaktujących się z Kancelarią lub odwiedzających stronę internetową Kancelarii slslegal.pl („Strona internetowa”).

  2. Podmiotem odpowiedzialnym za bezpieczeństwo danych, prowadzenie Strony internetowej oraz zamieszczane na niej treści jest: SLS Seredyński Bryl-Weiss Kancelaria Radców Prawnych spółka partnerska, siedziba: ul. Zeylanda 3/7, 60-808 Poznań, REGON: 301804613, NIP 7792396832.

  3. Wszelkie pytania dotyczące zasad bezpieczeństwa danych należy kierować na adres Kancelarii, drogą mailową na adres filip.seredynski@slslegal.pl lub patrycja.brylweiss@slslegal.pl oraz telefonicznie pod numerem telefonu: +48 61 278 57 10.

  4. Kancelaria zastrzega możliwość zmiany lub aktualizacji Polityki.

Bezpieczeństwo

  1. Kancelaria wdrożyła odpowiednie środki oraz rozwiązania organizacyjne w celu zabezpieczenia przetwarzanych danych, w tym danych użytkowników Strony internetowej.

  2. W celu bezpiecznego korzystania ze Strony internetowej należy korzystać dodatkowo z aplikacji lub programów antywirusowych a także chroniących prywatność i hasła dostępu.

  3. Polityka nie zawiera informacji o zasadach stosowanych przez podmioty odpowiedzialne za prowadzenie stron internetowych, do których mogą odsyłać ewentualne łącza zamieszczone w ramach Strony internetowej. Kancelaria zaleca, aby użytkownicy Strony internetowej zapoznali się z polityką prywatności takich zewnętrznych stron internetowych.

Polityka cookies

  1. Strona internetowa nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

  2. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika Strony internetowej (np. na komputerze, smartfonie, tablecie) i przeznaczone są do korzystania z tej strony. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Kancelaria nie wykorzystuje plików cookies do identyfikacji użytkownika.

  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym użytkownika pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest właściciel Strony internetowej.

  4. Pliki cookies wykorzystywane na Stronie internetowej mogą być stosowane w celu:

  1. dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić Stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;

  2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze Strony internetowej, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości.

  1. W ramach Strony internetowej stosowane są dwa rodzaje plików cookies: "sesyjne" (session cookies) oraz "stałe" (persistent cookies). „Sesyjne” pliki cookies są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu opuszczenia Strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). "Stałe" pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.

  2. W ramach Strony internetowej stosowane są lub mogą być stosowane następujące rodzaje plików cookies:

  1. "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Strony internetowej, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,

  2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Strony internetowej,

  3. "wydajnościowe" pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych,

  4. "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu Strony internetowej itp.,

  5. "reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

  1. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej, bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej) oraz na stronach producenta lub dewelopera oprogramowania np.:

  1. Internet Explorer https://support.microsoft.com/pl-pl/windows

  2. Mozilla Firefox https://support.mozilla.org/pl/kb/blokowanie-ciasteczek

  3. Google Chrome https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl%20

  4. Opera https://help.opera.com/pl/latest/security-and-privacy/

  1. W przypadku ograniczenia przez użytkownika możliwości zastosowania plików cookies niektóre funkcjonalności Strony internetowej mogą nie być dostępne.

  2. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji "Pomoc" w menu danej przeglądarki internetowej.

Zasady przetwarzania danych osobowych

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1), zwanym dalej RODO, Kancelaria informuje, że: 

ADMINISTRATOR

  1. Podmiotem ustalającym cele i sposoby przetwarzania danych osobowych potencjalnych klientów, klientów oraz kontrahentów Kancelarii, jak również osób kontaktujących się z Kancelarią lub odwiedzających Stronę internetową jest SLS Seredyński Bryl-Weiss Kancelaria Radców Prawnych spółka partnerska („Administrator”).

  2. W sprawach dotyczących ochrony danych osobowych należy kontaktować się drogą mailową na adres filip.seredynski@slslegal.pl lub patrycja.brylweiss@slslegal.pl oraz telefonicznie pod numerem telefonu: +48 61 278 57 10.

KATEGORIE DANYCH

  1. Administrator przetwarzał będzie dane osobowe niezbędne dla zrealizowania poszczególnych celów przetwarzania. W zależności od sytuacji Administrator przetwarzał będzie dane identyfikacyjne, w tym dane kontaktowe, informacje konieczne dla wykonania umowy, w tym informacje konieczne do udzielenia porady prawnej lub prowadzenia sporu sądowego.

CELE I PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA

  1. Dane osobowe przetwarzane będą w następujących celach:

  1. prowadzenia korespondencji oraz przekazywania informacji osobom kontaktującym się z Administratorem (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) – w przypadku osób kontaktujących się z Administratorem,

  2. przekazywania informacji dotyczących usług świadczonych przez Administratora (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) – w przypadku osób zainteresowanych usługami Administratora,

  3. realizacji zawartych przez Administratora z klientami lub kontrahentami umów lub podejmowania działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) – w przypadku klientów lub kontrahentów Administratora,

  4. ustalenia uprawnień pełnomocnika lub osoby wskazanej do kontaktu do działania w imieniu klienta, kontrahenta lub innej osoby (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO) – w przypadku pełnomocników lub innych osób działających w imieniu klienta, kontrahenta lub osoby kontaktującej się z Administratorem,

  5. usprawnienia realizacji umów zawartych z klientami lub kontrahentami (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) – w przypadku osób wskazanych do kontaktu przy realizacji umowy przez klienta lub kontrahenta,

  6. wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, w szczególności: wystawiania i przechowywania faktur VAT i innych dokumentów księgowych, obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (m.in. rozpoznania i oceny ryzyka, stosowanie środków bezpieczeństwa finansowego oraz wypełniania obowiązków informacyjnych) oraz obowiązków podatkowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO),

  7. ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO),

  8. realizacji innych prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w tym zapewnienia obsługi informatycznej i bezpieczeństwa systemów informatycznych, zapewnienia bezpieczeństwa fizycznego, m.in. poprzez kontrolę dostępu i monitoring, prowadzenia wewnętrznych ewidencji i zestawień (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

OKRES PRZECHOWYWANIA

  1. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania celów ich przetwarzania, tj. w zakresie:

  1. prowadzenia korespondencji oraz przekazywania informacji osobom kontaktującym się z Administratorem – do czasu załatwienia sprawy, której dotyczy korespondencja lub kontakt lub do czasu uwzględnienia sprzeciwu o ile nie istnieje nadrzędna prawnie uzasadniona podstawa przetwarzania,

  2. przekazywania informacji dotyczących usług świadczonych przez Administratora - do czasu wyrażenia sprzeciwu lub cofnięcia zgody,

  3. realizacji zawartych przez Administratora z klientami lub kontrahentami umów lub podejmowania działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy - do czasu zakończenia realizacji tych działań, a po tym czasie – przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub koniecznym dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń Administratora,

  4. usprawnienia realizacji umów zawartych z klientami lub kontrahentami – przez okres trwania umowy, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub koniecznym dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń Administratora,

  5. wykonania ciążących na Administratorze obowiązków prawnych – do czasu wypełnienia tych obowiązków przez Administratora, w tym w przypadku przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu – przez okres 5 lat licząc od dnia zakończenia stosunków gospodarczych a w przypadku prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz obowiązków podatkowych – przez okres 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy,

  6. ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń - w okresie koniecznym dla obrony tych roszczeń w zakresie przewidzianym przez przepisy prawa,

  7. realizacji innych prawnie uzasadnionych interesów Administratora - do czasu wyrażenia sprzeciwu, o ile nie istnieje nadrzędna prawnie uzasadniona podstawa przetwarzania lub do czasu cofnięcia zgody - w zakresie, w jakim zgoda stanowi podstawę przetwarzania.

Po upływie ww. terminów dane będą usuwane albo poddawane anonimizacji.

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH

  1. Źródłem danych osobowych jest informacja, która została przekazana Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą. Dane mogły także zostać przekazane przez pełnomocnika lub inną odpowiednio umocowaną osobę działającą w imieniu osoby, której dane dotyczą. W zależności od sytuacji dane mogą zostać podane m.in. w umowie, podczas rozmowy, drogą telefoniczną lub mailową.

  2. W przypadku osób działających w charakterze pełnomocnika, reprezentujących dany podmiot na innej podstawie prawnej lub wskazanych w zawartej z Administratorem umowie jako osoby do kontaktu, źródłem danych osobowych jest informacja przekazana osobiście, przez osobę reprezentowaną lub informacja zawarta w umowie.

ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

  1. Odbiorcami danych osobowych mogą być lub będą: podmioty zapewniające Administratorowi wsparcie teleinformatyczne lub techniczne, podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi doradcze, prawne lub marketingowe, inne podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora, jak również podmioty, organy lub instytucje upoważnione do odbioru danych na podstawie przepisów prawa.

PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE OSOBOM FIZYCZNYM

  1. Każda osoba fizyczna, której dane przetwarzane są przez Administratora, posiada prawo uzyskania potwierdzenia, czy jej dane są przetwarzane przez Administratora a także, prawo do żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo ich sprostowania oraz uzupełniania, prawo do ich usunięcia, prawo żądania ograniczenia ich przetwarzania, prawo przenoszenia swoich danych osobowych do innego administratora oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

  2. Jeżeli Administrator przetwarza dane osobowe wyłącznie na podstawie zgody danej osoby, ma ona prawo w dowolnym momencie wycofać tę zgodę. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

PRAWO DO WNIESIENIA SKARGI

  1. Każda osoba fizyczna, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

PRZEKAZYWANIE DANYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ

  1. Administrator może przekazywać dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy (np. w zakresie korzystania z usług Google LLC) wyłącznie w ramach procedur zgodnych z zasadami ochrony danych osobowych, w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne oraz pod warunkiem że dane państwo trzecie zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.

SKUTKI NIEPODANIA DANYCH

  1. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże – w zależności od celu przetwarzania - niezbędne do realizacji tego celu, w tym do przekazania informacji, prowadzenia korespondencji, wykonania umowy czy wypełnienia spoczywających na Administratorze obowiązków prawnych. W przypadku niepodania danych osobowych Administrator może odmówić udzielenia informacji, zawarcia lub wykonania umowy. W określonych przypadkach Administrator nie będzie także w stanie wypełnić spoczywających na nim obowiązków prawnych.

ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI, PROFILOWANIE

  1. Administrator nie będzie podejmował decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych.

  2. Administrator nie będzie stosował profilowania.

Cookies

It all begins with an idea. Maybe you want to launch a business. Maybe you want to turn a hobby into something more. Or maybe you have a creative project to share with the world. Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.

Don’t worry about sounding professional. Sound like you. There are over 1.5 billion websites out there, but your story is what’s going to separate this one from the rest. If you read the words back and don’t hear your own voice in your head, that’s a good sign you still have more work to do.

Be clear, be confident and don’t overthink it. The beauty of your story is that it’s going to continue to evolve and your site can evolve with it. Your goal should be to make it feel right for right now. Later will take care of itself. It always does.